• پیشگامان صنعت فراگیر، ارائه خدمات ساخت انواع قالب توسط CNC

CNC | فرز سی ان سی

واحد ماشين‌كاری پیشگامان صنعت فراگیر با داشتن ماشين آلات به روز سه و چهار محور cnc و ابزار آلات دقيق ماشينكاری آماده ارايه خدمات فرزكاری تا ابعاد دو متر و وزن سه تن می‌باشد.

همه اجسام و قطعات مورد استفاده بشر با روش‌هایی تولید شده‌اند که از تراشیدن یا براده برداری از یک جسم اولیه وسیله مورد نظر به وجود آمده است یکی از این روش های براده برداری که به صورت حرکت دورانی انجام می‌شود توسط ماشین فرزکاری انجام می‌شود. ماشین فرزکاری Milling ابزاری است برای ایجاد شکل‌های پیچیده بر روی  قطعه‌های فلزی یا دیگر مواد جامد از جمله پلاستیک. طرز کار این دستگاه بدین طریق است که ابزار برش چرخیده و از قطعه بار برمی‌دارد و قطعه خود بر روی میزی قرار گرفته که می‌توان آن را حرکت داد.

فرزهای سی ان سی سه محور حرکتی دارند. در واقع تنها تفاوت دستگاه تراش با دستگاه فرز در یک محور عمودی اضافه می‌باشد. به وسیله فرز سی ان سی می‌توان عملیات گونیا کردن، صفحه کردن، ساعت کردن، شیارتراشی، رزوه تراشی، پله تراشی، تقسیم بندی و… انجام داد.

خدمات ماشین‌کاری فرز CNC

انواع مختلف فرز cnc

فرزهای cnc سری VMC

به تشریح vertical machining center شناخته می‌شوند از نوع ماشین‌های فرز سی ان سی هستند که بدنه ای به حالت C انگلیسی و یا در اصطلاح C frame هستند. در این نوع ماشین ها ستون دستگاه به صورت جداگانه بر روی بنده پیچ می‌شود که این ترکیب به دو نوع T type و A type تقسیم می‌گردد.

فرز های cnc از نوع bed type

ماشین هایی هستند که به دلیل ساختار بدنه از ماشین های سنتر عمودی متمایز می‌باشند یعنی سطح مقطع دستگاه، محلی که saddle بر روی آن بسته می شود دارای عرض کمتری است و بنابراین نوع ریخته گری متفاوتی با فرزهای سنتر عمودی دارند. مزیت این نوع فرز ها قیمت های پایین تر می‌باشد که حتما در عملیات های ماشینکاری سبک، با وزن کم و ابعاد کوچک به نحوی که وزن اصلی قطعه در مرکز ثقل دستگاه قرار گیرد.

فرزهای نتر افقی و سا ماشین افقی

که به اختصار به HMC یعنی horizontal machining center نیز شناخته می‌شوند. محور اسپیندل که محور Z نیز نامیده میشود در این نوع سنتر ها به صورت افقی و موازی با سطح زمین میباشد و محور های دیگر عمود بر محور Z شکل میگیرند یعنی محور Y به صورت عمود بر سطح زمین و محور X عمود بر محور Z و موازی با سطح زمین میباشد.

فرز سنتر دروازه ای

double column machining center از نوع ماشین های سنتر میباشند که از حالت C frame خارج و به صورت دروازه ای میباشد یعنی حرکت محور Z بر روی دو ستون انجام میگردد. این نوع ماشین های سنتر به دلیل درخواست ابعاد ماشینکاری بیشتر بکار می‌روند.

انواع عملیات فرزکاری

عملیات فرز کاری Face cutting

این عملیات مختص ماشینکاری سطوح صاف و یا ماشینکاری سوراخ های با سطح مقطع تخت ( flat-bottom cavities) می‌باشد.

فرز کاری به روش Peripheral milling

عملیات ماشین‌کاری در این نوع به این شکل است که دندانه‌ها با محور چرخشی برش موازی هستند.

انواع مختلفی از ابزارهای برشی در عملیات فرزکاری استفاده می‌شوند. این نوع ابزارها می توانند مانند دریل وارد قطعه کار شوند و همچنین سطح تماس برشی بیشتری برای عملیات های فرز کاری مانند peripheral milling داشته باشند.

سطوح برشی ابزارهای فرز به صورت کلی از جنس بسیار سخت و مقاوم در برابر گرما ساخته شده اند. بنابر این براحتی از بین نمی‌روند. ابزارهای ارزان قیمت از جنس استیل و ابزارهای با قیمت گران از جنس کارباید ( cemented carbide ) هستند.

ابزارهای برشی به واسطه شکل خود در فرایندهای مختلف تراشه را از روی قطعه کار جدا می‌کنند مانند ابزارهای ball nose و یا  hoboing cutter.

میزان پیشروی، قطر و سرعت چرخش ابزار و همچنین عمق فرزکاری بر روی صافی سطح تاثیر گذار می‌باشند. هر میزان سرعت بیشتر و حجم براده برداری کمتر انجام گردد می‌توان به صافی سطح ( finish roughness ) بهتری دست یافت.

همین حالا جهت مشاوره و ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید
مشاوره رایگان